2ος θεματικός
κύκλος «φροντίζω το περιβάλλον»
Ο τίτλος μας: «δεν πετάω δεν πετάω
στην ανακύκλωση τα πάω»
Χρονική διάρκεια: Απρίλιος- Μάιος 2023
Υπεύθυνοι
Νηπιαγωγοί: Κοντογιάννη Σταυρούλα- Καποκάκη Ελένη- Καββάγια Παναγιώτα
Α.ΥΠΟΘΕΜΑΤΑ ΠΟΥ ΕΠΕΞΕΡΓΑΣΤΗΚΑΜΕ
·
Τι
είναι ανακύκλωση
·
Ποια
είδη ανακυκλώνονται και πώς
·
Ιστορία
της ανακύκλωσης
·
Χρησιμότητα
της ανακύκλωσης
·
Ανακύκλωση-
οικονομία- σκουπίδια- υγεία
Β.
ΣΤΟΧΟΙ
§ Ν΄ αποκτήσουν αξίες και στάσεις
τέτοιες, ώστε να γιάνουν υπεύθυνα περιβαλλοντικά ενήμεροι.
§ Να προβληματιστούν για τις συνέπειες
της ανθρώπινης παρέμβασης στο φυσικό περιβάλλον
§ Να μάθουν να μοιράζονται εμπειρίες,
ιδέες, σκέψεις
§ Να αποκτήσουν γνώσεις για τους
τρόπους ανακύκλωσης και τα προϊόντα που ανακυκλώνονται
Γ 1. ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΕΣ ΥΛΟΠΟΙΗΣΗΣ
o
Σχέδιο
εργασίας
o
Εργασία
σε ομάδες
o
Καταιγισμός
ιδεών
o
Πειράματα
Στοχευόμενες δεξιότητες
Δεξιότητες
– 1ος κύκλος
Δημιουργικότητα, Κριτική Σκέψη, Συνεργασία
Δεξιότητες
– 2ος κύκλος
Αυτομέριμνα, Ενσυναίσθηση και Ευαισθησία, Πρωτοβουλία,
Υπευθυνότητα
Δεξιότητες
– 3ος κύκλος
Ψηφιακός γραμματισμός
Δεξιότητες – 4ος κύκλος
Επίλυση προβλημάτων, Κατασκευές
1ο
εργαστήριο: Ανακύκλωση Α (3 διδακτικές ώρες)
1η
δραστηριότητα
Ο/Η εκπαιδευτικός εισάγει τους/τις μαθητές/τριες
στην έννοια της διαχείρισης των απορριμμάτων και της ανακύκλωσης με την προβολή
εικόνων όπου συσσωρεύονται σκουπίδια (χωματερές, σκουπιδότοποι, κ.ά.), κάνοντας
ταυτόχρονη αναφορά στην ενέργεια που απαιτείται για την παραγωγή νέων
προϊόντων.
2η
δραστηριότητα
Στη συνέχεια,
αναπτύσσεται στην ολομέλεια συζήτηση σχετικά με εκείνα τα υλικά που οι
μαθητές/τριες θεωρούν πως ανακυκλώνονται (πλαστικό, χαρτί, αλουμίνιο, γυαλί)
και χωρισμένοι σε τέσσερις ομάδες (μία ανά υλικό), συμμετέχουν σε ένα παιχνίδι
καταγραφής αντικειμένων κατασκευασμένο από το υλικό το οποίο αντιπροσωπεύει η
ομάδα τους. Με αφορμή το παιχνίδι αυτό, γίνεται αναφορά στα αντικείμενα/υλικά
που δεν απορρίπτονται στους μπλε κάδους, αλλά μπορούν να ανακυκλωθούν με άλλους
τρόπους.
3η δραστηριότητα: παρακολουθούν το βίντεο στο https://www.youtube.com/watch?v=464PuLru0YY&ab_channel=Egg%CE%A0%CE%B1%CE%AF%CE%B4%CE%B5%CF%85%CF%83%CE%B7~%CE%A0%CE%B1%CE%B9%CE%B4%CE%B9%CE%BA%CE%AC%CE%92%CE%AF%CE%BD%CF%84%CE%B5%CE%BF
2ο
εργαστήριο
1η δραστηριότητα
Ανάγνωση βιβλίων σχετικά με το
περιβάλλον και την ανακύκλωση
3η δραστηριότητα
v Σύγκριση αντικειμένων προς ανακύκλωση ως προς το μέγεθος
v Πίνακες διπλής εισόδου υλικών-
γεωμετρικών σχημάτων και υλικών που ανακυκλώνονται ή μη
Ομαδοποιήσεις ανακυκλώσιμων και μη υλικών
v Μετρήσεις ανακυκλώσιμων υλικών και
φύλλα εργασίας
3ο εργαστήριο
Στο
εργαστήριο αυτό, οι μαθητές/τριες γνωρίζουν τα σύμβολα της ανακύκλωσης,
εισάγονται στην έννοια της μείωσης του όγκου των απορριμμάτων και στην εφαρμογή
της επαναχρησιμοποίησης. Συμπερασματικά και μέσα από την πορεία του
εργαστηρίου, η ομάδα καταλήγει στα λεγόμενα οργανικά απορρίμματα και στην
έννοια της κομποστοποίησης.
1η δραστηριότητα
Ø Αναγνώριση του σήματος της ανακύκλωσης, ερμηνεία του και εντοπισμός του σε διάφορες συσκευασίες
2η δραστηριότητα
Συζήτηση στην ολομέλεια για τα
υλικά που μπορούμε να ανακυκλώσουμε
4ο εργαστήριο: Ανακύκλωση ’ (3 διδακτικές ώρες)
Μετά την ανακεφαλαίωση όσων έχουν
προηγηθεί και με τα οποία έχουν ασχοληθεί τα παιδιά, καλούνται οι μαθητές/τριεςνα
κατασκευάσουν μία θεματική αφίσα που να ιστορεί τη διαδικασία της ανακύκλωσης
και τα οφέλη της. Για να σύνθεση της αφίσας θα λειτουργήσουν σε επιμέρους
ομάδες με συγκεκριμένη εργασία.
5ο εργαστήριο
1η δραστηριότητα
: Ανακύκλωση και Περιβάλλον (1
διδακτική ώρα)
Με αφετηρία
ένα φύλλο δραστηριότητας με θέμα τα υλικά και την τοποθέτηση αυτών σε κάδους
ανακύκλωσης, οι μαθητές/τριες χωρίζονται σε ομάδες και με ανακυκλώσιμα υλικά
που έχουν φέρει από το σπίτι κατασκευάζουν ένα ρομπότ, με βάσει βοηθητικές
οδηγίες που παρέχονται από τον/την εκπαιδευτικό. Στόχος είναι να γνωρίσουν την πρακτική αξία της επαναχρησιμοποίησης και ανακύκλωσης, δημιουργώντας μια πρωτότυπη κατασκευή με υλικά που φαινομενικά είναι άχρηστα.
2η δραστηριότητα
ü Κατασκευή χαρτοπολτού και
ανακυκλωμένου χαρτιού
ü Χρησιμοποίηση του σε κατασκευές
ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ
Το πρόγραμμα κέντρισε το ενδιαφέρον
των παιδιών μέχρι το τέλος της σχολικής χρονιάς.
Τα παιδιά υιοθέτησαν θετικές στάσεις απέναντι
στην ανακύκλωση τις οποίες μετέφεραν και στο οικογενειακό τους περιβάλλον.
Συνειδητοποίησαν την σύνδεση
ανακύκλωσης- προστασίας του περιβάλλοντος- υγείας.
Θεωρούμε ότι ήταν κατάλληλο για την ηλικία των μαθητών του Νηπιαγωγείου και καθοριστικό ώστε να διαμορφώσουν οικολογική συνέιδηση.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
εδώ βάζετε σχόλια...