Με το ξεκίνημα της νέας σχολικής χρονιάς όλοι οι γονείς προβληματίζονται πώς θα μπορέσουν να ενισχύσουν την ολόπλευρη ανάπτυξη των ικανοτήτων των παιδιών τους.
Ας αναρωτηθεί λοιπόν ο καθένας για τα παρακάτω
Α. Στην καλλιέργεια της γλώσσας
1. Ακούω προσεκτικά και δείχνω ενδιαφέρον σε ό,τι μου λέει το παιδί μου;
2. Απαντώ σε ερωτήσεις του παιδιού μου;
3. Απαντώ στο παιδί μου με πλήρεις προτάσεις ή θεωρώ πολλά πράγματα αυτονόητα;
4. Συζητώ με το παιδί μου αυτά που βλέπει στην τηλεόραση;
5. Συζητώ με το παιδί μου πάνω στις εμπειρίες που κουβαλά από το σχολείο;
6. Ενθαρρύνω το παιδί μου να γράφει;
7. Διαβάζω ιστορίες, παραμύθια ή άλλο στο παιδί μου;
8. Δίνω την ευκαιρία στο παιδί μου να με βλέπει να διαβάζω;
9. Επισκέπτομαι με το παιδί μου εκθέσεις βιβλίων;
10. Φέρνω βιβλία στο παιδί μου, αγοράζω βιβλία με το παιδί μου γι αυτό το ίδιο;
11. Μαθαίνω στο παιδί μου να φροντίζει τα βιβλίο του;
12. Εξηγώ στο παιδί μου το γιατί πρέπει να γίνει κάτι έτσι ή αλλιώς , ώστε να συνδέει την αιτία με το αποτέλεσμα και να γίνει ικανό στους συλλογισμούς;
13. Υποστηρίζω το παιδί μου να ενδιαφέρεται και να υπηρετεί κοινές ευθύνες και συμφέροντα και όχι μόνο τα του εαυτού του;
14. Βοηθώ το παιδί μου να έχει ομαλή σχέση με την φύση και να την προστατεύει τόσο όσο αυτό είναι στις δυνάμεις του;
Β. Στην καλλιέργεια της λογικομαθηματικης σκέψης
1. Ενθαρρύνω το παιδί μου στα μαθηματικά;
2. Δημιουργώ καταστάσεις προβληματισμού που να καλλιεργούν την μαθηματική σκέψη;
3. Παίρνω το παιδί μου για ψώνια, ώστε να γίνεται η πρώτη εφαρμογή των μαθηματικών στη ζωή;
4. Διδάσκω τη σοφία της οικονομίας με το να τεκμηριώνω γιατί πρέπει να αγοράσω αυτό το προϊόν κι όχι κάποιο άλλο;
5. Διδάσκω στο παιδί μου να εκτιμά την αξία του χρήματος και την εργασία που κρύβει κάθε αγαθό;
Γ.Στην συναισθηματική του ισορροπία.
1. Χαμογελώ συχνά στο σπίτι;
2. Επαινώ το παιδί μου για όλες τις προσπάθειες του που αποβλέπουν σε θετικές πράξεις;
3. Συζητώ μαζί του για τα λάθη του, για το καλό για το κακό, για το αληθινό και το ψεύτικο, για το ωραίο και το άσχημο;
4. Αποφεύγω να το συγκρίνω με άλλα παιδιά;
5. Υποστηρίζω το παιδί μου να γίνει υπεύθυνο και το ενθαρρύνω να δοκιμάζει νέα πράγματα;
Αποφεύγω να συζητώ μπροστά στο παιδί μου για τα λάθη που, κατά τη γνώμη μου, έχει κάνει ο δάσκαλος, συζητώντας αυτά μόνο με το δάσκαλο, αποφεύγοντας έτσι τη σύγκρουση στα πρότυπα;
Δ. Γενικότερα
1. Στέλνω το παιδί μου στο σχολείο καθημερινά και στη ώρα του;
2. Βάζω το παιδί μου στο κρεβάτι, και σε μια λογική ώρα;
3. Εκφράζω μια θετική στάση προς το σχολείο;
4. Επικοινωνώ με την νηπιαγωγό τακτικά, μαθαίνοντας για την πρόοδο του παιδιού μου;
5. Παρακολουθώ τις σχολικές εργασίες που φέρνει το παιδί μου στο σπίτι;
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
εδώ βάζετε σχόλια...