29 Απρ 2025

3ο εργαστήριο Δεξιοτήτων: "φύσα αεράκι φύσα με"

 

ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ ΚΑΛΛΙΕΡΓΕΙΑΣ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ

1ο Νηπιαγωγείο Χανίων ΣΧΟΛ. ΕΤΟΣ: 2024-25

Θεματική Δημιουργώ και Καινοτομώ – Δημιουργική Σκέψη και Πρωτοβουλία

Υποθεματική Αέρας

Τίτλος : <<Φύσα αεράκι , φύσα με>>

Δεξιότητες στόχευσης του εργαστηρίου

Α) Δεξιότητες 21ου αιώνα

(4cs) Δημιουργικότητα, Επικοινωνία, Κριτική σκέψη, Συνεργασία Ψηφιακή επικοινωνία

Β)Δεξιότητες του νου

Ρουτίνες σκέψης και αναστοχασμός ,επίλυση προβλημάτων , κατασκευές , παιγνίδια , εφαρμογές ,παραγωγική μάθηση μέσα από πειραματισμό

1ο Εργαστήριο

Στόχοι

Μέσα από διερευνητικές ερωτησεις και πειραματισμούς

  • Να αντιληφθούμε ότι αέρας υπάρχει γύρω μας έστω κι αν δεν τον βλέπουμε

  • Τον αέρα τον νιώθουμε τον αισθανόμαστε ,δεν έχει χρώμα και γεύση

  • Να πειραμαστούμε με αυτόν και να συσχετίσουμε τις πρότερες γνώσεις μας με καινούριες

Δραστηριότητες

  • Μια μέρα με αέρα αναρωτηθήκαμε αν υπάρχει αέρας μέσα στην τάξη . Έχει χρώμα , έχει μυρωδιά ; Κλείσαμε τη μύτη και το στόμα και αντιληφθήκαμε ότι αέρας υπάρχει έστω κι αν δεν τον βλέπουμε

  • Παίξαμε με καλαμάκια . Βγάζαμε και ρουφούσαμε αέρα . Θυμηθήκαμε ότι το ίδιο κάνουν και οι δύτες στο νερό . Φυσήξαμε τα μαλλιά του διπλανού μας , αισθανθήκαμε τον αέρα πάνω μας .

  • Προσπαθήσαμε να σηκώσουμε ένα χαρτάκι από το πάτωμα χωρίς να χρησιμοποιήσουμε τα χέρια μας μόνο καλαμάκια .

  • Φυσήξαμε μ αυτά μέσα στο παγουρίνο μας και είδαμε μπουρμπουλήθρες να βγαίνουν

  • Φτιάξαμε βεντάλιες

  • Βγήκαμε στην αυλή και προσπαθήσαμε να τον πιάσουμε με σακούλες . Τα καταφέραμε .









 

2ο Εργαστήριο

Στόχοι

  • Η κατανοήσουμε την χρησιμότητα του αέρα στην καθημερινή μας ζωή . Πόσο τον ΄έχουμε ανάγκη

  • Ανάγκη τον έχουν επίσης τα φυτά και τα ζώα

  • Μπορώ να μετακινήσω πράγματα με τον αέρα

Δραστηριότητες

  • Είδαμε εικόνες και συζητήσαμε για τη χρησιμότητα του αέρα στην καθημερινότητα μας . Χάρη σ αυτόν στεγνώνουνε τα ρούχα , κινούνται οι ανεμόμυλοι , η μουσική ταξιδεύει , τα ιστιοφόρα πλεόυν, ο χαρταετός ανεβαίνει ψηλά κ.α.

  • Αλλά και τα ζώα χάρη σ αυτόν μπορούνε και πετάνε .

  • Φτιάξαμε αεροπλανάκια και τα πετάξαμε στην αυλή

  • Σ ένα τραπέζι φτιάξαμε διαδρομές και τα παιδιά έπρεπε να κατευθύνουν ένα πον πον μόνο με καλαμάκι χωρίς να φύγουν από τη διαδρομή

  • Χορέψαμε με κορδέλες και παρατηρήσαμε την κίνηση τους



3ο εργαστήριο

Στόχοι

  • Να πειραματιστουμε και να κάνουμε ένα μπαλόνι να φουσκώσει μόνο του

  • Να γνωρίσουμε τον αέρα μέσα από ιστορίες

  • Να συνεργαστούμε και να αλληλεπιδράσουμε

  • Να αντιληφθούμε τη χρησιμότητα του σε κάποια μουσικά όργανα

  • Να δημιουργήσουμε έργο τέχνης χρησιμοποιώντας τον


Δραστηριότητες

  • Μέσα σ ένα μπουκάλι βάλαμε ξύδι . Στη θέση του πώματος τοποθετήσαμε ένα μπαλόνι που μέσα έχουμε ρίξει σόδα . Στη συνέχεια σηκώνουμε το μπαλόνι και η σόδα πέφτει μέσα στο μπουκάλι και το μπαλόνι φουσκώνει μόνο του .

  • Διαβάσαμε το παραμύθι <<ο αγέρας παίζει φλογέρα>>

  • Φτιάξαμε σχετικά αξεσουάρ με το παραμύθι , μοιράσαμε ρόλους και το δραματοποιήσαμε

  • Κάναμε φύλλο εργασίας με ερωτήσες σχετικές με το παραμύθι

  • Παίξαμε φλογέρα και προσπαθήσαμε να βγάλουμε τη δική μας μουσική

  • Πήραμε καλαμάκια και σ ένα χαρτί που ρίξαμε τέμπερες διαφόρων χρωμάτων αρχίσαμε να τις φυσάμε . Παρατηρήσαμε πως σκορπίζεται η μπογιά πάνω στο χαρτί και απολάυσαμε τη διαδικάσία δημιουργώντας τα δικά μας έργα τέχνης .





4ο εργαστήριο

Στόχοι

Η επικνδυνότητα του αέρα

  • Να συνειδητοποιήσουμε ότι ο αέρας κάποιες φορές γίνεται επικίνδυνος

  • Μπορεί να μεταφέρει αντικείμενα , μπορεί να σπάσει κλαδιά

  • Να αντιληφθούμε τη σχέση του αέρα με τη φωτιά

  • Οι μυρωδιές ταξιδεύουν με τον αέρα όμως μαζί με τις ωραίες ταξιδεύουν και οι ακατάλληλες όπως τα καυσαέρια κ.α.

  • Να κατάνοήσουμε τι είναι ο ανεμοστρόβιλος

Δραστηριότητες

  • Ειδάμε εικονες σχετικά με το τι συμβάινει εξαιτίας του αέρα και τις σχολιάσαμε ( κλαδιά που λυγίζουν , ένα παιδί που τρίβει τα μάτια του, φύλλα που πέφτουν , δάσος που καίγεται κ.α.)

  • Όταν είδαμε τη φωτιά κάναμε το εξής πείραμα . Σ ένα πιάτο βάλαμε ένα κερί αναμμένο και το σκεπάσαμε με ένα γυάλινο βάζο . Παρατηρήσαμε ότι η φωτιά σιγά σιγά έσβησε . Ξανακάναμε το πείραμα και λίγο πριν σβήσει βγάλαμε το βάζο παρατηρώντας ότι η φωτιά ζωντάνεψε πάλι . Σχολιάσαμε πως ο αέρας δυναμώνει τη φωτια

  • Παρακολουθήσαμε βίντεο από ένα ισχυρο ανεμοστρόβιλο και ανταλλάξαμε απόψεις πάνω σ αυτό . Τι παρατηρέίτε; Είναι επικύνδινος πόσο και γιατί ;

  • Πήραμε ένα φύλλο και το φυσήξαμε αργά στην αρχή και κάθε φορά η δυνάμη που του βάζαμε μεγάλωνε . Παρατηρήσαμε τι συμβαίνει .

  • Παίξαμε στην αυλή κυνηγητό κάνοντας τους ανεμοστρόβιλους



5ο εργαστήριο

Στόχοι


  • Να αντιληφθούμε ότι η δύναμη του αέρα μετριέται σε μποφόρ

  • Να μπορούμε να διαβάζουμε ένα χάρτη καιρού

  • Να κατανοήσουμε ότι ο αέρας μπορεί να έρχεται από διάφορες διευθύνσεις και να βρίσκουμε την κατεύθυνση του

  • Να γνωρίσουμε τον θεό των ανέμων τον Αίολο


Δραστηριότητες

  • Βγήκαμε στην αυλή και παρατηρήσαμε ότι τα φύλλα κινούνταν προς μια ορισμένη κατεύθυνση . Για να βρούμε από που φτιάξαμε έναν ανεμοδείκτη που μας έδειχνε τη φορά του ανέμου

  • Είδαμε ένα χάρτη καιρού της Ελλάδος . Στην αρχή διαβάσαμε τις καιρικές συνθήκες της κάθε περιοχής ( αλλού σύννεφα , αλλού βροχή ) έπειτα παρατηρήσαμε ότι και στη θάλασσα έχει κάτι βέλη με αριθμούς , τα μποφόρ . Που άραγε θα φυσήξει περισσότερο σύμφωνα με το χάρτη ;

  • Διηγηθήκαμε στα παιδιά την ιστορία απο τη μυθολογία του Οδυσσέα στο νησί του Αιόλου . Στη συνέχεια μοιράσαμε ρόλους και τη δραματοποιήσαμε

  • Ζωγραφίσαμε το νησί του Αιόλου όπως εμείς φανταζόμασταν ότι ήταν





Αξιολόγηση

Δώσαμε ένα φύλλο εργασίας στα παιδιά με εικόνες όπου ο αέρας φυσούσε από διάφορες κατευθύνσεις . Τα παιδιά ζωγράφισαν με βέλη την κατεύθυνση του ανέμου

Φτιάξαμε το γάντι που φουσκώνει



Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

εδώ βάζετε σχόλια...