ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ ΚΑΛΛΙΕΡΓΕΙΑΣ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ
1ο Νηπιαγωγείο Χανίων ΣΧΟΛ. ΕΤΟΣ: 2024-25
Θεματική Ενδιαφέρομαι και ενεργώ – Κοινωνική συναίσθηση & ευθύνη
Υποθεματική Ανθρώπινα δικαιώματα
Τίτλος : <<Η οικογένεια δεν έχει αριθμητική , είναι απλώς μοναδική>>
Δεξιότητες στόχευσης του εργαστηρίου
Α) Δεξιότητες 21ου αιώνα
(4cs) Δημιουργικότητα, Επικοινωνία, Κριτική σκέψη, Συνεργασία Ψηφιακή επικοινωνία
Β) Δεξιότητες κοινωνικής ζωής
κοινωνικές δεξιότητες , ενσυναίσθηση , ευαισθησία , αλληλοσεβασμός , διαφορετικότητα , αντιμετώπιση διακρίσεων , κοινωνική ευαισθησία
1ο Εργαστήριο
Στόχοι
Να <<ξανασυστηθούν>> οι μαθητές με κριτήριο το οικογενειακό τους πλαίσιο
Να προκληθεί το ενδιαφέρον των μαθητών σχετικά με τη διαφορετική δομή άλλων οικογενειών εκτό από τη δική τους
Να εντοπίζουν ομοιότητες και διαφορές μεταξύ των οικογενειών των συμμαθητών τους
Να εκφράσουν αντιλήψεις , συναισθήματα , ιδέες για την έννοια της οικογένειας
Δραστηριότητες
Κοιτώντας τον εαυτό του ο καθένας μέσα σ ένα καθρέπτη συνειδητοποιούμε πόσο διαφορετικοί είμαστε αλλά και πόσα κοινά μπορούμε να έχουμε με τους συμμαθητές μας (μαλλιά , μάτια κ.α.) .Μιλήσαμε για τον εαυτό μας
Είδαμε εικόνες και φωτογραφίες από διάφορες οικογένειες (πυρηνική ,πολύτεκνη , μονογονεϊκή κ.α. Παρατηρήσαμε τις εικόνες και σχολιάσαμε αυτό που βλέπουμε
Στη συνέχεια αναρωτηθήκαμε η δική μας οικογένεια με ποια μοιάζει
Μιλήσαμε για τη δική μας αν έχουμε αδέρφια και .πόσα είναι τα μέλη της
παίξαμε το διαδικτυακό παιγνίδι https://wordwall.net/el-us/community/%CE%BF%CE%B9%CE%BA%CE%BF%CE%B3%CE%AD%CE%BD%CE%B5%CE%B9%CE%B1
ζωγραφίσαμε την οικογένεια μας
2ο Εργαστήριο
Στόχοι
Να συνειδητοποιήσουν την αξία της οικογένειας
Να κατανοήσουν ότι τα μέλη μιας οικογένειας αντιμετωπίζουν δυσκολίες αλλα βιώνουν και όμορφες στιγμές
Να αντιληφθούν πόσο σημαντική είναι η οικογένεια στη ζωή μας και πόσο πολυτιμες οι στιγμές που περνάμε μαζί
Δραστηριότητες
Παίξαμε με τα κουζινικά και κάναμε δραματοποίηση μιας οικογένειας . Μοιράσαμε ρόλους και μαγειρέψαμε, ντύσαμε τα παιδιά , πήγαμε βόλτα , οι γονείς πάνε στη δουλειά κ.α. Συνειδητοποιήσαμε πόσο σημαντικά είναι τα μέλη της .
Συζητήσαμε τι κάνουμε εμείς με την οικογένεια μας και τι μας αρέσει να κάνουμε περισσότερο (να τρώμε μαζί , να μαγειρεύουμε , να πηγαίνουμε βόλτα κ.α.
Φτιάξαμε το γενεαλογικό μας δέντρο
Παίξαμε με τις λέξεις μαμά μπαμπάς
3ο εργαστήριο
Στόχοι
Να ευαισθητοποιηθούν απέναντι στην τρίτη ηλικία
Να καλλιεργήσουν σεβασμό αγάπη και κατανόηση για τον παππού και τη γιαγιά
Να αντιληφθούν τη φυσική εξέλιξη του ανθρώπου
Να καλλιεργήσουν το αισθητηριακό τους κριτήριο μέσα από πίνακες ζωγραφικής
Δραστηριότητες
Προσεγγίσαμε την τρίτη ηλικία μέσα από πίνακες ζωγραφικής . Τα παιδιά παρατήρησαν του πίνακες και σχολίαζαν αυτό που έβλεπαν ( τι κάνουν , τι μπορεί να λένε κ.α.)
Στη συνέχεια ανταλλάξαμε τις δικές μας εμπειρίες με τον παππού και τη γιαγιά μένουν μαζί μας ; μένουν μακριά ; τι κάνουμε όταν βρισκόμαστε μαζί;
Κάναμε αναπαράσταση των πινάκων . Τα παιδιά έγιναν παππούς ,γιαγιά ,εγγονάκια ,προσπαθώντας να πάρουν τη στάση που έδειχνε ο πίνακας . Τα ίδια τα παιδιά τραβούσαν τις φωτογραφίες
Μιλήσαμε για την φυσική εξέλιξη του ανθρώπου πως από μωρό μεγαλώνει γίνεται παιδί , ενήλικας , γονιός και στο τέλος παππούς ή γιαγιά
4ο εργαστήριο
Στόχοι
Να καλλιεργήσουν τα παιδιά το αισθητηριακό τους κριτήριο
Να γνωρίσουν έργα μεγάλων ζωγράφων
Να αντιληφθούν την διαφορετική προσέγγιση των ζωγράφων και τα διαφορετικά είδη ζωγραφικής
Δραστηριότητες
Είδαμε και παρατηρήσαμε έργα μεγάλων ζωγράφων με θέμα την οικογένεια
Συγκρίναμε το διαφορετικό τρόπο με τον οποίο αναπαραστούν την οικογένεια
που βρίσκονται , τι κάνουν , τι μπορεί να λένε κ.α.
Παιξαμε παιγνίδι παρατηρητικότητας . Είχαμε στη διάθεση μας διάφορες εικόνες από τους πίνακες και τα παιδιά έπρεπε να βρουν σε ποιον πίνακα ανήκει
Φτιάξαμε το δικό μας έργο τέχνης
5ο εργαστήριο
Στόχοι
Να γνωρίσουμε τις οικογένειες των ζώων
Να διακρίνουμε ομοιότητες και διαφορές με τις δικές μας
Να ευαισθητοποιηθούν απέναντι στα ζώα
Δραστηριότητες
Δεν οικογένεια μόνο οι άνθρωποι έχουν και τα ζώα .Είδαμε φωτογραφίες με οικογένεις ζώων και συζητάσαμε γι αυτές
Παρατηρήσαμε ομοιότητες και διαφορές (ποια ζώα έχουν πολλά μέλη στην οικογένεια τους και ποια λίγα , πως συμπεριφέρονται οι γονείς στα παιδιά κ.α.
Φτιάξαμε οικογένειες με τα δικά μας ζωάκια
Τραγουδήσαμε και κινηθήκαμε στους ρυθμούς του αγγλικού τραγουδιού baby shark https://www.youtube.com/watch?v=XqZsoesa55w
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
εδώ βάζετε σχόλια...