18 Φεβ 2025

ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ: ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΜΑΙ ΚΑΙ ΕΝΕΡΓΩ-ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΣΥΝΑΙΣΘΗΣΗ &ΕΥΘΥΝΗ : "Η οικογένεια δεν έχει αριθμητική, είναι απλώς μοναδική"

 

ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ ΚΑΛΛΙΕΡΓΕΙΑΣ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ

1ο Νηπιαγωγείο Χανίων ΣΧΟΛ. ΕΤΟΣ: 2024-25

Θεματική Ενδιαφέρομαι και ενεργώ – Κοινωνική συναίσθηση & ευθύνη

Υποθεματική Ανθρώπινα δικαιώματα

Τίτλος : <<Η οικογένεια δεν έχει αριθμητική , είναι απλώς μοναδική>>

Δεξιότητες στόχευσης του εργαστηρίου

Α) Δεξιότητες 21ου αιώνα

(4cs) Δημιουργικότητα, Επικοινωνία, Κριτική σκέψη, Συνεργασία Ψηφιακή επικοινωνία

Β) Δεξιότητες κοινωνικής ζωής

κοινωνικές δεξιότητες , ενσυναίσθηση , ευαισθησία , αλληλοσεβασμός , διαφορετικότητα , αντιμετώπιση διακρίσεων , κοινωνική ευαισθησία


1ο Εργαστήριο

Στόχοι

  • Να <<ξανασυστηθούν>> οι μαθητές με κριτήριο το οικογενειακό τους πλαίσιο

  • Να προκληθεί το ενδιαφέρον των μαθητών σχετικά με τη διαφορετική δομή άλλων οικογενειών εκτό από τη δική τους

  • Να εντοπίζουν ομοιότητες και διαφορές μεταξύ των οικογενειών των συμμαθητών τους

  • Να εκφράσουν αντιλήψεις , συναισθήματα , ιδέες για την έννοια της οικογένειας


Δραστηριότητες

  • Κοιτώντας τον εαυτό του ο καθένας μέσα σ ένα καθρέπτη συνειδητοποιούμε πόσο διαφορετικοί είμαστε αλλά και πόσα κοινά μπορούμε να έχουμε με τους συμμαθητές μας (μαλλιά , μάτια κ.α.) .Μιλήσαμε για τον εαυτό μας

  • Είδαμε εικόνες και φωτογραφίες από διάφορες οικογένειες (πυρηνική ,πολύτεκνη , μονογονεϊκή κ.α. Παρατηρήσαμε τις εικόνες και σχολιάσαμε αυτό που βλέπουμε

  • Στη συνέχεια αναρωτηθήκαμε η δική μας οικογένεια με ποια μοιάζει

  • Μιλήσαμε για τη δική μας αν έχουμε αδέρφια και .πόσα είναι τα μέλη της

  • παίξαμε το διαδικτυακό παιγνίδι https://wordwall.net/el-us/community/%CE%BF%CE%B9%CE%BA%CE%BF%CE%B3%CE%AD%CE%BD%CE%B5%CE%B9%CE%B1

  • ζωγραφίσαμε την οικογένεια μας




2ο Εργαστήριο

Στόχοι

  • Να συνειδητοποιήσουν την αξία της οικογένειας

  • Να κατανοήσουν ότι τα μέλη μιας οικογένειας αντιμετωπίζουν δυσκολίες αλλα βιώνουν και όμορφες στιγμές

  • Να αντιληφθούν πόσο σημαντική είναι η οικογένεια στη ζωή μας και πόσο πολυτιμες οι στιγμές που περνάμε μαζί


Δραστηριότητες

  • Παίξαμε με τα κουζινικά και κάναμε δραματοποίηση μιας οικογένειας . Μοιράσαμε ρόλους και μαγειρέψαμε, ντύσαμε τα παιδιά , πήγαμε βόλτα , οι γονείς πάνε στη δουλειά κ.α. Συνειδητοποιήσαμε πόσο σημαντικά είναι τα μέλη της .

  • Συζητήσαμε τι κάνουμε εμείς με την οικογένεια μας και τι μας αρέσει να κάνουμε περισσότερο (να τρώμε μαζί , να μαγειρεύουμε , να πηγαίνουμε βόλτα κ.α.

  • Φτιάξαμε το γενεαλογικό μας δέντρο

  • Παίξαμε με τις λέξεις μαμά μπαμπάς




3ο εργαστήριο

Στόχοι

  • Να ευαισθητοποιηθούν απέναντι στην τρίτη ηλικία

  • Να καλλιεργήσουν σεβασμό αγάπη και κατανόηση για τον παππού και τη γιαγιά

  • Να αντιληφθούν τη φυσική εξέλιξη του ανθρώπου

  • Να καλλιεργήσουν το αισθητηριακό τους κριτήριο μέσα από πίνακες ζωγραφικής


Δραστηριότητες

  • Προσεγγίσαμε την τρίτη ηλικία μέσα από πίνακες ζωγραφικής . Τα παιδιά παρατήρησαν του πίνακες και σχολίαζαν αυτό που έβλεπαν ( τι κάνουν , τι μπορεί να λένε κ.α.)

  • Στη συνέχεια ανταλλάξαμε τις δικές μας εμπειρίες με τον παππού και τη γιαγιά μένουν μαζί μας ; μένουν μακριά ; τι κάνουμε όταν βρισκόμαστε μαζί;

  • Κάναμε αναπαράσταση των πινάκων . Τα παιδιά έγιναν παππούς ,γιαγιά ,εγγονάκια ,προσπαθώντας να πάρουν τη στάση που έδειχνε ο πίνακας . Τα ίδια τα παιδιά τραβούσαν τις φωτογραφίες

  • Μιλήσαμε για την φυσική εξέλιξη του ανθρώπου πως από μωρό μεγαλώνει γίνεται παιδί , ενήλικας , γονιός και στο τέλος παππούς ή γιαγιά
























4ο εργαστήριο

Στόχοι

  • Να καλλιεργήσουν τα παιδιά το αισθητηριακό τους κριτήριο

  • Να γνωρίσουν έργα μεγάλων ζωγράφων

  • Να αντιληφθούν την διαφορετική προσέγγιση των ζωγράφων και τα διαφορετικά είδη ζωγραφικής

Δραστηριότητες

  • Είδαμε και παρατηρήσαμε έργα μεγάλων ζωγράφων με θέμα την οικογένεια

  • Συγκρίναμε το διαφορετικό τρόπο με τον οποίο αναπαραστούν την οικογένεια

    που βρίσκονται , τι κάνουν , τι μπορεί να λένε κ.α.

  • Παιξαμε παιγνίδι παρατηρητικότητας . Είχαμε στη διάθεση μας διάφορες εικόνες από τους πίνακες και τα παιδιά έπρεπε να βρουν σε ποιον πίνακα ανήκει

  • Φτιάξαμε το δικό μας έργο τέχνης





5ο εργαστήριο

Στόχοι

  • Να γνωρίσουμε τις οικογένειες των ζώων

  • Να διακρίνουμε ομοιότητες και διαφορές με τις δικές μας

  • Να ευαισθητοποιηθούν απέναντι στα ζώα


Δραστηριότητες

  • Δεν οικογένεια μόνο οι άνθρωποι έχουν και τα ζώα .Είδαμε φωτογραφίες με οικογένεις ζώων και συζητάσαμε γι αυτές

  • Παρατηρήσαμε ομοιότητες και διαφορές (ποια ζώα έχουν πολλά μέλη στην οικογένεια τους και ποια λίγα , πως συμπεριφέρονται οι γονείς στα παιδιά κ.α.

  • Φτιάξαμε οικογένειες με τα δικά μας ζωάκια

  • Τραγουδήσαμε και κινηθήκαμε στους ρυθμούς του αγγλικού τραγουδιού baby shark https://www.youtube.com/watch?v=XqZsoesa55w



Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

εδώ βάζετε σχόλια...